هفت نکته برای پیشگیری از مبتلا شدن به سرما خوردگی و آنفولانزا

1. دستگیره و شیر آلات
دست‌های الوده به ویروس همیشه دستگیره شیرآلات آشپزخانه و حمام را لمس می‌کنند بعلاوه، این مناطق نقاط مهمی برای مخمر، قارچ و باکتری‌هایی مانند سالمونلا و E. coli هستند. دستگیره‌ شیرآلات را هر روز با اسپری ضد عفونی کننده یا دستمال مرطوب پاک کنید.

2. مسواک ها
به عنوان یک قاعده کلی، آنها را یک یا دو بار در هفته با آب گرم و صابون بشویید. و اگر کسی در خانه شما بیمار است، مسواک خود را از همه افراد جدا کند.

3. اسباب بازی های پلاستیکی میکروبی
کودکان می‌توانند در هر سال تا هشت بار میکروب سرماخوردگی دریافت کنند و آن میکروب‌ها به راحتی می‌توانند در وسایل انها پخش شوند. اسباب بازی‌ها را در پایان هر ماه تمیز کنید و وقتی ممکن است کثیف تر از حد معمول باشد (مانند بعد از بیمار شدن کودک شما). با شستن آنها با صابون و آب گرم می‌توانید بسیاری از باکتری‌ها و ویروس‌ها را روی اسباب بازی های پلاستیکی را از بین برده و سپس در هوای ازاد خشک شود.

4. تمیز کردن صفحه نمایش لمسی
هماان طورکه میدانید ماهمیشه در حال لمس کردن گوشی و یا تبلت خود هستیم
، بنابراین پاک کردن دستگاه‌های هوشمند شما بویژه در فصل سرما و آنفولانزا با دستمال مخصوص واجب است.

5. تمیز کردن ریموت کنترل
میکروب‌های سرماخوردگی و آنفولانزا تمایل دارند طولانی ترین عمر را روی پلاستیک و سایر سطوح سخت زندگی کنند. برای تمیز کردن آن ابتدا با یک مسواک خشک آن را پاک کرده، سپس از یک سواب پنبه ای یا پنبه ای آغشته به مواد تمیز کننده ملایم (و تقریباً خشک شده آن) استفاده کرده و ضد عفونی کنید. می‌توانید از این روش برای تمیز کردن صفحه کلیدهای رایانه استفاده کنید.

6. تمیز کردن میزهای کاری
.شما هر روز میکروب ها را از خانه، اتوبوس و مدرسه جمع کرده و به سر کار می‌برید . این ویروس‌ها می توانند تا 8 ساعت در سطوح سخت زندگی کنند. این ساعات یک روز کاری کامل است.

7. به طور جدی دستان خود را بشویید
حتی اگر همه چیز اطراف خود را تمیز کنید، شستن دست‌ها هنوز هم یکی از مطمئن‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید شانس ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را کاهش دهید. اما شما باید این کار را به درستی انجام دهید: دست های خود را حداقل 20 ثانیه با صابون بشویید – قسمت پشتی دست، بین انگشتان و زیر ناخن‌های خود را فراموش نکنید. وقتی نمی‌توانید با آب بشوئید، از یک ضد عفونی‌کننده دست با الکل 60 درصد استفاده کنید.